Rowerem do Cesarstwa Japonii
Ponownie zmierzamy do kraju o innym stanie umysłu, w którym sushi i Ramen smakuje najlepiej. Po drodze zakochasz się w kanapkach z ryżem, na ulicy odwzajemnisz uśmiechy ludzi, będziesz podziwiać otaczającą egzotyczną scenerię, by na koniec zrelaksować ciało w tradycyjnym onsenach i poczuć japoński Zen. Nasza podróż przez Japonię wytyczona jest najlepszym śladem, jednak za każdym razem lekko go modyfikuję. Wybieram alternatywną drogę, których jest bez liku, dodaję nowe epizody, wyszukuję ciekawe miejsca i nowych gospodarzy. Od naszej pierwszej wizyty w Japonii scenariusz drogi ulegał modyfikacjom i ulepszeniom. Doceniłam też CZAS wydłużając wyprawę o kilka dni i to był dobry ruch. Dostałyśmy w prezencie więcej dobrych chwil.
28 dni w Japonii. Tyle czasu mamy na poznanie tego kraju. Czy to długo? Pewnie tak….i zdaję sobie sprawę, że ciężko się wyrwać z pracowych szponów, ale uwierzcie mi, TO NIEZBĘDNE i warte grzechu, gdy docieramy w zakamarki wyspy, gdzie linia kolejowa ma swój koniec. A jeśli nie dasz wyrwać takiego urlopu, zerknij na krótsze propozycje które właśnie się narodziły WIOSNA lub JESIEŃ
Bo przecież nie chodzi o to, żeby przez Japonię tylko przejechać, a pomału ją konsumować. CZAS. Odgrywa ważną rolę. Mamy czas by naprawić rower, mamy czas uczestniczyć w wiejskich, lokalnych festiwalach, posiedzieć w knajpie, śpiewać karaoke z lokalnymi, smakować najlepszą kuchnię świata i spokojnie delektować się poranną kawą w objęciach Pacyfiku.
Spokojna, wyważona, serdeczna i gościnna Japonia porywa nasze serca i nogi. Chce się zawsze do niej wracać, bez żadnych kompromisów, bez żadnego ale. Odległy, ale istniejący ideał. Kraj który najpiękniej odkrywa się właśnie na rowerze. Japonia ma znakomicie rozwinięta infrastrukturę dla podróżników. Rower idealnie wpisuje się w tę scenerię i jest również bardzo popularny wśród Japończyków. Drogi dobrej jakości, udogodnienia dla rowerzystów, dedykowane tunele, specjalne stacje na odpoczynek. Do tego wszystkiego dochodzi bezpieczeństwo, które daje pełne poczucie komfortu.
Nasza podróż przebiegać będzie przez dwie wyspy Honshu, Shikoku. Podczas wyprawy będziemy korzystać z pociągu oraz promu.
Zobacz nasze dwa filmy wiosenny FILM oraz jesienny FILM
Co robimy na miejscu i styl wyprawy
Nasza wyprawa rowerowa do Japonii to spotkanie z dzikim wybrzeżem Pacyfiku, zabytkami, polami ryżowymi, meandrującymi rzekami, wąwozami, wąskimi szlakami z bambusami, zielonymi górami, świątyniami. Większość naszych dni spędzimy na Shikoku, to jedyny słuszny wybór na spotkanie z prawdziwą i tradycyjną Japonią. Nasza trasa przebiegać będzie przez wioski, miasteczka, pola ryżowe, porty rybackie – jednym słowem dotkniecie wielobarwnej scenerii. Nie zabraknie miast – ikon takich jak Osaka, Kyoto (2 dni), Arashiyama, Nara, Wakayama, Muroto, Kochi (2dni), Matsuyama, Onomichi, Tokyo (3 dni). Owiedzimy klasztorne miasto przepełnionym świątyniami, na górze Koyasan i jedną noc spędzimy w otoczeniu mnichów.
Jednak, w kręgu naszego zainteresowania są przede wszystkim wioski, stare osady, porty rybackie, dzikie plaże i malownicze wysepki, ale żeby do nich się dostać trzeba opuścić niekończące się aglomeracje. Nie zapominajmy, że Japonia, to najbardziej zaludniony kraj na świecie i tylko w górach znajdziemy wolne przestrzenie. Charakter wyprawy jest typowo backpackerski, w luźnym stylu biwakowania na dziko, w przeplatanej opcji pod dachem. Warto wspomnieć, że infrastruktura sanitarna w Japonii daje nam codzienne poczucie komfortu. Woda, kranik, toaleta, to norma na naszych przystankach. Poza tym, cudne podgrzewane myjki spotykane na trasie w każdym Lawsonie powodują że chce się jechać 🙂 Dodatkowym atutem są onseny i łaźnie w których nasze ciała doznają wielokrotnego namaczania, szorowania i relaksowania.
Przemierzymy ok. 1000 km, ale rowerowych dni będzie nieco mniej, w końcu lubimy tzw. rest day. Dzienny średni dystans od 40-70 km, jednak to wszystko jest do zrobienia bez nadmiernego wysiłku. Jazda jest miła, całodniowa, z przystankami, odpoczynkami. Nie odczuwa się wielkiego zmęczenia, ponieważ ilość kilometrów jest dobrana względem odcinka jaki pokonujemy, a poza jazdą musi być czas na inne ważne sprawy. Koniecznie zapoznaj się z naszym rowerowym stylem wojaży KLIKNIJ
Ukształtowanie i sceneria naszej trasy jest różnorodna, choć nie zabraknie kilku wzniesień i podjazdów, w końcu Japonia to kraj górzysty. Jednak w ogólnym rozrachunku trasa nasza jest do przejechania, bez trudu przez każdą aktywną i zdrową kobietę. a wybierając ją kierowałam się najmniej męczącą opcją. Przewyższeń na naszej trasie będzie kilkanaście, są one krótkie i niezbyt męczące, choć zdarzają się momenty wprowadzania rowerów (szkoda kolan). Sama trasa jest piękna i przyjemna, trzeba wziąć pod uwagę że jedziemy cały dzień, z przerwami na jedzenie, odpoczynek, zdjęcia oraz inne atrakcje. W proporcjach oceniam ją : 70% płasko, 20% niewielkie przewyższenia, 10% przewyższenia. Ważny jest twój rower, jego przygotowanie do trasy i pracy (o tym opowiem już zainteresowanym) nie należy zapominać o przetestowaniu siebie i roweru na dłuższym czasie, z obciążeniem. Na bagażniku mamy średnio 10-15 kg, więc niewiele. Na swój rower zabierasz namiot (na zmianę z koleżanką), śpiwór, karimatę, odzież, kosmetyki, naczynie turystyczne i jedzenie śniadaniowe, przyjemna wersja light 🙂
Noclegi. Ponieważ docieramy tam, gdzie bazy noclegowej nie ma, zabieramy namioty, w których spędzimy 3-5 nocy. Sa to urokliwe miejsca, a taka formuła doda smaku i pikanterii tej wyprawie, gdyż nie ma tam nawet pół turysty i jesteśmy tam jak te ludki z kosmosu.
Pozostałe noclegi mamy m.in. w tradycyjnych japońskich ryokanach, hostelach, dormitory, kapsułach, guesthousach. Pokoje w większości 2-3-4 osobowe, z odzielnymi łóżkami, futonami. Nie może zabraknąć też LOVE hotel 🙂
Co jeszcze przed nami?
Japonia to również gorące źródła które ubóstwiamy i nie byłybyśmy sobą gdyby nasza stopa się w nich nie zanurzyła. Onseny, tradycyjne łaźnie, przedstawione w różnej formie, skalnych zbiorników lub drewnianych bali. Po rowerowych trudach, w nagrodę przyjmą nas, a my z tego zaproszenia chętnie skorzystamy.
Shimanami Kaido – 70 kilometrowa, epicka podróż przez 6 malowniczych wysp, połączonych mostami na Morzu Śródlądowym Seto. Droga rowerowa łączy główną japońską wyspę Honsiu z wyspą Shikoku. Malownicze Shimanami Kaido, to marzenie każdego rowerzysty. Shimanami Kaido jest często określane jako „najbardziej idealną droga dla rowerzystów”, ponieważ trasa została specjalnie przygotowana i przyciąga chętnych z całego świata. Ma wiele atrakcyjnych miejsc i pięknych punktów widokowych, w tym najdłuższy na świecie most wiszący, Most Kurushima (4 km)
Logistycznie
Wylot główny z Warszawy, jeśli jednak chcesz wylecieć z innego miasta – daj znać.
Wyprawę po Japonii prowadzi Ilona – założycielka Superfemki
Cena zawiera
- Przygotowanie do wyprawy, pełna lista niezbędnych rzeczy
- Pomoc w zakupie biletu lotniczego i rezerwację miejsca na rower w samolocie
- Opracowanie trasy, przewodnictwo, wsparcie techniczne na trasie
- 18-20 noclegów w porządnych wyselekcjonowanych, hostelach, dormitoriach, ryokanach, pensjonatach, zajazdach (mogą się pojawić śniadania)
- Nocleg w klasztorze u mnichów wraz z kolacją
- Przeprawę promową z rowerem
- Wyposażenie biwakowe tj.namioty 2-osobowe
- Gaz do butli
- Torby na rowery do pociągu
- Ubezpieczenie
Cena nie zawiera
- Kosztów biletów lotniczych (ok. 4000 – 6500 zł) im wcześniej tym lepiej
- Wyżywienia na miejscu (ok. 130 zł dziennie)
- Pociągu powrotnego do Tokio (ok. 600 zł)
- Pociągu na górę KOYASAN (ok.30 zł) dla chętnych możliwość wjazdu na górę siłą własnych nóg 🙂
- Zakupu nowych pudeł na rowery lub przechowalni / wysyłki (ok.150 zł)
- Wejścia do historycznych atrakcji tj. zamki, ogrody, pałace, wieże inne (ok. 200 zł)
- Wejść do onsenów (ok. 200 zł)
- Warszaty Okonomiyaki i Takoyaki (ok 250 zł) opcja
- Kosztów parkingu na rowery (ok.30 zł) opcja
- Karty internetowej SIM 3GB (130 zł) opcja
- inne atrakcje które mogą się pojawić, ale to będziemy wspólnie omawiać, akceptować lub odrzucać.
Rezerwacja miejsca na wyjazd
Rezerwacja miejsca następuje po wpłacie zaliczki w kwocie 1000 zł. Natomiast, jeśli z powodu obostrzeń, lub restrykcji związanych z Covid, wyjazd nie będzie się mógł odbyć i zostanie odwołany, zaliczka w pełnej kwocie zostanie zwrócona.
Superfemka Projekt jest legalnie działającym organizatorem turystyki (touroperatorem) i posiada stosowny wpis do rejestru organizatorów turystyki prowadzonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Posiadamy również gwarancję ubezpieczeniową. Dokument można zobaczyć TUTAJ
Przed podjęciem wiążących decyzji co do udziału w wyprawie, z każdą z Was rozmawiam o jego walorach, gdyż specyfika i styl podróży a’la Indiana Jones jest unikalny