Przewóz roweru samolotem
Coraz więcej nas chce latać z rowerami. Wiemy z doświadczenia jak mozolne i czasochłonne jest poszukiwanie informacji na ten temat. Tym bardziej że czasem na stronie jedno, a w praktyce drugie. Jako kobiety podróżujące z rowerami, często musimy upewniać się jaki przewoźnik, na jakich warunkach i w jakiej cenie przewiezie nasz ukochany rower i czy bardzo uszczupli to naszą kieszeń. Poniżej ściągawka dla Was, wybranych linii lotniczych zawierającą zasady przewozu rowerów samolotem oraz ceny. Jeśli chcesz zobaczyć jak pakuje się rower do samolotu zerknij TUTAJ
W Warszawie mamy zaprzyjaźniony serwis rowery który przygotowuje rower do samolotu – daje pudło, pakuje, zabezpiecza i jeszcze możliwy jest transport na lotnisko 🙂
namiary na serwis : KLIKNIJ rozmawiaj z Marcinem!
Dla nas zawsze najważniejsze, aby móc rower zabrać w cenie bagażu rejestrowanego, tzw. free baggage allowance i jak dotąd udaje się z sukcesem 🙂
Przed zakupem biletu, warto zadzwonić do biura danego przewoźnika i zapytać o wielkość samolotu. Często samoloty ‘dolotowe’ np. do Moskwy są mniejsze i nie są w stanie zabrać więcej rowerów na pokład. Dotyczyć to może 5 i więcej sztuk. Jeśli lecicie z dwoma rowerami to nie będzie to problemu. Pamiętajcie o jednej ważnej kwestii – zawsze trzeba linie poinformować o potrzebie przewozu roweru, bez względu na regulacje dotyczące wielkości, wagi. Bez takiego zgłoszenie mogą wam roweru nie zabrać. Najlepiej zadzwonić i zgłosić rower na infolinii, z potwierdzeniem zwrotnym na wasz adres e-mail. Jesli nie chcecie dzwonić, równie poprawną formą jest wysłanie wiadomości email – w formie informującej, nie pytającej.
Jeśli chcemy lecieć na warunkach wybranego przewoźnika, który zabierze nasz rower bez opłat, to każdy odcinek podróży musi być wykonany przez niego. Operatorem rejsu może być inna linia. Trochę to zagmatwane, ale postaram się pokazać na konkretnym przykładzie poniżej.
Chcecie polecieć do Japonii ANA Airlines, która zabierze wasz rower w ramach bagażu głównego. Jak widać poniżej, lot jest w całości obsługiwany przez ANA i ANA jest właścicielem biletu i na ich zasadach przwozi się bagaż i rower. Praktycznie zawsze lot z Europy – np. Monachium / Franfurt do Tokio, jest obsługiwany przez Lufthansę, która ma biuro w Polsce i przyjemną obsługę. To właśnie w tym biurze dokonuje się rezerwacji na rower. Nie da się zrobić rezerwacji miejsca na rower bez zakupu biletu, ale można wcześniej dowiedzieć się o dostępnym miejscu w luku, na dany lot.
Zakupujecie więc bilet – ja zwykle robię to na Skyscanner i po kilku godzinach rezerwujecie rower 🙂 Maksymalna liczba rowerów na jeden przelot to 5 sztuk (kiedyś było więcej)
Niepoprawny – Z powrotem zapłacisz za rower 100 euro, ponieważ bilet wystawia LUFA
W 2019 roku pojawiła się oferta China Air, budżetowa która zabiera rowery w ramach bagażu głównego – bez limitu wielkości.
Do pudła rowerowego zawsze możecie dopakować inne rzeczy, typu kask, namiot, karimata. Zróbcie to jednak w domu, a jeśli na lotnisku to w ustronnym miejscu aby nikt z obsługi tego nie widział. Generalnie jest to zabronione, ale zawsze pakujemy do pudła dodatkowy sprzęt. Nigdy nie było problemu, ale słyszałam że Air Canada lubi zajrzeć co jest w pudle więc uważajcie.
Jeśli szukacie wygodnego, niezawodnego roweru na rowerowe wyprawy to zapraszam tutaj KLIKNIJ
Ryanair
Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą. Maksymalna waga do 30 kg. Brak informacji odnośnie sposobu przewozu roweru. Najlepiej jednak wsadzić sprzęt do pudła, odkręcić pedały i spuścić powietrze z kół.
Opłaty : 285 zł zakup przez stronę internetową , 332 zł – na lotnisku. Podana cena obowiązuje za lot w jedną stronę! Linie podwyższyły ceny przewozu roweru jakiś czas temu i obowiązujące obecnie stawki są bardzo wysokie.
Easyjet
Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą. Maksymalna waga sprzętu do 32 kg.
Opłaty : 200 zł kupując przez stronę internetową, na lotnisku 250 zł.
Pakowanie roweru : przewoźnik zaleca pudło lub torbę. Ponadto kierownica musi być wyrównana do ramy, pedały zdjęte. Nie można przewozić innych dodatkowych rzeczy w pudle/torbie z rowerem (np. ubrań).
Lufthansa
U tego przewoźnika sytuacja jest trochę skomplikowana. W zależności od wybranej taryfy, rower zabierzemy w ramach bagażu rejestrowanego lub będziemy musieli zakupić go extra.
Lufthansa ma bowiem 3 rodzaje taryf.
Ekonomiczna LIGHT – zwykle są to europejskie trasy, cena biletu nie zawiera bagażu, trzeba go osobno dokupić za 65 zł, jednak nie można go wymienić na sprzęt sportowy w tej taryfie, trzeba wykupić dodatkowo bagaż na sprzęt sportowy który kosztuje 50 euro w jedną stronę. Waga roweru nie więcej niż 23 kg. Nie obowiązują inne limity.
Ekonomiczna Classic, Flex, – wybierając te taryfy, które zawierają w cenie biletu bagaż, mamy możliwość zamiany walizki na sprzęt sportowy – np. na rower. Waga roweru nie może przekraczać 23kg. Nie obowiązują inne limity.
Emirates
Te linie dają dość duży zapas wagowy i dopuszczają przewóz roweru zamiast przysłowiowej walizki. Tak więc podróżując Emirates, zabierzemy rower jako bagaż rejestrowy. Dopuszczalna waga od 20-50 kg w zależności od taryfy, zwykle kupujemy Saver lub Flex gdzie dostajemy 30 kg. Limit wymiarów 300 cm suma trzech boków pudła. To standardowe pudło rowerowe.
British Airways
Możemy zabrać ze sobą rower bezpłatnie pod warunkiem, że jest ona spakowany w torbę rowerową. proponujemy zapakować w pudło i następnie w rowerową torbę firmy ZATOR lub ruską torbę w kratę którą można kupić na allegro. Pudło kartonowe daje gwarancję że nic się z rowerem nie wydarzy, Dobrze je chroni. oczywiście można zakupić twardą, sztywną i drogą profesjonalna torbę na rower ale co potem z nią zrobić?
Maksymalna waga : do 23 kg. Wymiary do 190 cm suma boków, należy zdjąć pedały, ustawić kierownicę bokiem oraz spuścić powietrze z opon. Musi być zapakowany, tak aby było wiadomo, że jest to rower – należy nalepić kartę w języku angielskim na pudło albo w inny jednoznaczny sposób zaznaczyć zawartość. W zależności od taryfy, mogą być aż 2 bagaże w cenie. Dodatkowym atutem jest fakt, że bagaż podręczny może mieć wagę 23 kg!
Air France
Rower musimy dokupić jako osobny bagaż. Maksymalna waga : do 23 kg wliczając opakowanie.
Opłaty : 55€ (loty wewnątrz Europy – głównie Europa centralna i północna; między Europą, a Izraelem; między Europą, a Północną Afryką – Algeria, Maroko, Tunezja) lub 55 USD przy lotach odlatujących z kraju poza Europą.
Przygotowanie roweru : usunąć pedały, usunąć przednie koło i przymocować je do ramy, przestawić kierownicę równolegle z ramą, umieścić rower w ochronnym pojemniku. W większości punktów odpraw Air France można zakupić ochronny pojemnik o wymiarach 175 x 21,5 x 86cm.
Turkish Airlines
Kupujemy rower jako oddzielny bagaż.
Opłaty : Na trasie Europa – Turcja (Ercan) – 30 euro w jedną stronę.
KLM
Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy. Kiedyś była promocja w KLM, zabierali wszystkie rowery gratis, warto zapisać się do newslettera.
Można zabrać ze sobą rower odpowiednim opakowaniu lub pudle rowerowym.
Opłaty : W celu sprawdzenia jaka kwota zostanie pobrana za przewóz roweru, należy skorzystać ze specjalnego kalkulatora na stronie przewoźnika.
Pakowanie roweru : Kierownica powinna być ustawiona wzdłuż ramy, pedały i inne wystające elementy muszą zostać zdemontowane, a ciśnienie w oponach zmniejszone.
Specjalne pudła rowerowe KLM dostępne są na lotnisku Amsterdam Schiphol w cenie 20 EUR za sztukę (176,5×23,0x101,5 cm). Pudło rowerowe KLM waży 4,5 kg.
Wizzair
Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy. Kiedyś miałyśmy taką sytuację, jedna z uczestniczek wykupiła zamiast bagażu sportowego, zwykły duży 32 kg. Niby to samo, ale jednak inne ubezpieczenia, udało się jednak przemycić rower w tej opcji z podpisem odpowiedzialności w razie uszkodzeń.
Pakowanie roweru : w pokrowiec podróżny (koła i pedały muszą być zdjęte, a kierownica ustawiona równolegle do ramy bądź opakowana w karton; z opon musi być spuszczone powietrze.
Opłaty : 130 zł przez www, cena w jedną stronę. Waga do 32 kg.
Qatar Airways
Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Qatar Airways akceptuje sprzęt sportowy jako bagaż nadany wliczający się w bezpłatny limit bagażowy.
Klasa ekonomiczna | Klasa biznes | Klasa pierwsza |
Do 30 kg | Do 40 kg | Do 50 kg |
Pakowanie roweru : odpowiednio i solidnie zapakowany w specjalne kartonowe opakowanie. Powietrze powinno zostać spuszczone z opon, pedały odkręcone tak samo jak kierownica oraz przymocowane do reszty roweru, aby zajmowały jak najmniej miejsca. Wymiary całkowite 3 boków 300 cm!
Norwegian
Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Waga maksymalna : do 25 kg
Opłaty :
Wszystkie loty (z wyjątkiem długodystansowych) : 42 – 48 EUR (online) lub 54 – 66 EUR (na lotnisku)
Międzynarodowe loty na długich dystansach : 60 EUR (online) lub 66 EUR (na lotnisku)
Ceny obowiązują za 1 sztukę bagażu, w jedną stronę.
Maksymalna waga : do 32 kg.
Maksymalne wymiary sprzętu wynoszą 250 x 79 x 112 cm (dł. x wys. x szer.). Suma 3 boków nie może przekraczać 300 cm.
Pakowanie roweru : Przewoźnik zaleca korzystanie ze sztywnych kufrów przeznaczonych specjalnie do transportowania rowerów. Jeśli rower będzie niespakowany w sztywny kufer należy obrócić kierownicę wzdłuż ramy, zdemontować pedały, spuścić powietrze z kół oraz zdemontować lub zakryć inne dodatkowe elementy. W przypadku wylotów z lotniska Los Angeles (LAX) i z Bangkoku (BKK) wprowadzono obowiązek pakowania rowerów wyłącznie w sztywne kufry lub skrzynie.
SAS
Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
SAS LightGo | SAS GO | SAS Plus | SAS Business do/z US/Azja |
Nie można zabrać bagażu rejestrowanego. | 1X23kg | 2x23kg | 2x32kg |
Pakowanie roweru : Ustawić kierownicę równolegle z ramą, usunąć pedały oraz zredukować ciśnienie w oponach, lub całkowicie je spuść. Zaleca się zakrycie łańcucha.
LOT
Sprzęt sportowy może być przewożony bezpłatnie jeśli mieści się w dozwolonym limicie bagażowym tzw. Free Baggage Allowance – wskazanym w Państwa bilecie. Muszą być spełnione wymogi dotyczące maksymalnej wagi i ilości sztuk bagażu, natomiast dopuszcza się przekroczenie wymiaru bagażu zawierającego sprzęt sportowy. Jeżeli sprzęt sportowy nie mieści się w bezpłatnym limicie bagażowym obowiązuje stawka podana w tabeli.
Rejsy krajowe(PLN/EUR/USD/CAD) |
50/12/15/15 |
Rejsy międzynarodowe (PLN/EUR/USD/CAD) |
200/50/60/60 |
Rejsy międzykontynentalne (PLN/EUR/USD/CAD) |
400/100/140/140 |
Singapore Airlines
Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy
Economy Class | Premium Economy Class | Business Class | Suites and First Class |
Do 30 kg | Do 35 kg | Do 40 kg | Do 50 kg |
Ana Airlines
Najlepszy z najlepszych! Nie dość że możesz zabrać 2 bagaże – każdy po 23 kg, to jeszcze rower ze sobą w pudle o wymiarach 250 cm suma trzech boków, czyli standardowa wielkość bez kombinowania. Idealne rozwiązanie na daleką trasę, np. do Japonii.
Aeroflot
Zdecydowany faworyt na mapie przewoźników. Aeroflotem latamy na Kubę, to jedyny przewoźnik który leci z Polski i może zabrać nasz rower w ramach bagażu rejestrowanego. Warunki sprawdzane 9.02.2018 – wszystko aktualne 🙂
Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy. Spakuj rower do rozmiarów max 250 cm. Do pudła można wsadzić inne rzeczy o ile waga Ci na to pozwoli. Koniecznie zgłoś rower przed wylotem. Dokupienie bagażu extra to dodatkowy koszt. Niestety albo rower albo ciuchy, możesz zabrać tylko jeden bagaż.
Business Class | 2×32 kg |
Comfort Class | 2×23 kg |
Economy Class – Premium | 2×23 kg |
Economy Class | 1×23 kg |
Air Baltic
Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Maksymalna waga : do 20 kg. Jeśli waży więcej, pasażer musi dopłacić 50 EUR. Dodatkowa opłata ze względu na zbyt ciężki bagaż jest obowiązująca dla każdego cięższego bagażu – nie przelicza się go na kilogramy.
Opłaty :
dla posiadaczy biletów Basic i Premium wynosi w jedną stronę :
34.99 EUR jeśli lot był zarezerwowany przez stronę airbaltic.com;
40 EUR jeśli przez inne strony.
39.99 EUR dokupowane online.
60 EUR na lotnisku.
Pakowanie roweru : Należy usunąć pedały, obrócić kierownicę oraz spuścić powietrze z opon.
United Airlines
Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
United Economy | United Business®
United First® United PolarisSM first class United Polaris business class |
Do 23kg | Do 32 kg |
Pakowanie roweru : Kierownica złożona, pedały usunięte lub zabezpieczone pianką lub innym podobnym materiałem. Rower powinien być transportowany w szczelnym pudle.
W Warszawie mamy zaprzyjaźniony serwis rowery który przygotowuje rower do samolotu – daje pudło, pakuje, zabezpiecza i jeszcze możliwy jest transport na lotnisko 🙂
namiary na serwis : KLIKNIJ rozmawiaj z Marcinem!